MY ROBOT WORLD  

Posted by azhar mohamed in , ,



Ini adalah robot yang pertama aku.Senang je buatnya,dari robokit dan dah ada programingnya sekali.tapi satu set beribu-ribu ringgit jugalah..huhuu..aplikasi-'blocker avoidance' dan ' people follower'..



Ni adalah robot kedua...semua benda buat sendiri..robot direka untuk pertandingan 'CENTIBOT IIUM ROBOT'.. Aplikasi-'line follower robot'.



Robot ketiga-Ini adalah robot untuk final project mechatronics workshop.Aplikasi-'Light Follower robot','' blocker avoidance' .



Robot keempat-Ini untuk pertandingan robot R0BOCON 2008 peringkat Malaysia...time ni buat tiga robot.huhuu.letih gila..ni adalah autonomous robot di mana robot ni berfungsi jalankan tugas tanpa bantuan manusia.Aplikasi-'line follower','cube point grabber',etc..



Robot kelima-second robot untuk Robocon.Robot ni bentuk macam merak kalau dalam bentuk sebenar tapi tugasnya sekadar'blocker' untuk petandingan tu.Ia jugak autonomous robot. Aplikasi- 'line follower' dan 'blocker robot'.



Robot keenam-third robot untuk robocon..Ini adalah manual robot..tugas amek 'ball point' untuk petandingan tu.Aplikasi-'manual robot','grabber robot' ,etc.



Robot ketujuh= ini adalah 'asimo kecil malaysia'..hahaaa. buat masa IRO2008 aritu..Aplikasi-'lcd displaying image','robot mode'etc..



Robot kelapan-Robot untuk IRO 2008 jugak..Ini adalah model autonomous robot..bertanding dalam kategori tradisional robot or malaysiana robot.robot ni boleh main congkak ngan baik dan boleh lawan ngan manusia..robot paling cantik yang pernah aku buat dan the first autonomous robot plays congkak in the world..boleh masuk 'malaysia book of record' ni.hahaaa..Aplikasi-' congkak player,interactive action,built-in bird sound','human follower',etc


Robot kesembilan-AKAN DATANG.dalam proses..projek untuk seminar 2..tajuk 'military robot'..huhuu..kalo jadi boleh buat untuk fyp sekali..robot ni kalo jadi boleh antar pi perang ke palestin ni,tolong orang islam sana....

FUTURE ROBOT=???????







This entry was posted on 8.1.09 at Thursday, January 08, 2009 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

5 komen

Anonymous  

dahsyat la...

January 9, 2009 at 2:00 PM

salam ziarah..

wah..robotic blog..

"interesting"..

:)

January 10, 2009 at 2:57 PM
Anonymous  

alah,biasa2 saje.mix lah blog ni..heheee.anyway thank u ya

January 15, 2009 at 2:52 AM
Anonymous  

ehemm.. mcm kenal je robot2 tu.. haha - fariq =P

February 19, 2009 at 9:41 AM

perh.....sempoi gla robot abg!!!!cam na dpt idea nk wat robot2 tu...

June 12, 2009 at 9:44 AM

Post a Comment