PROGRAM IHYA RAMADHAN POS BROOKE (11 OGOS -9 SEPT 2010)  

Posted by azhar mohamed in , ,

Program Ihya Ramadhan ke semua 18 kg asli di dalam pos Brooke, Gua Musang Kelantan

Aku berada di pos Brooke ini lebih kurang 3 minggu untuk menguruskan program Ihya Ramadhan di sini.. Mengetuai misi di sini untuk menyediakan hidangan berbuka puasa untuk penduduk kg Jerdip dan sekitar setiap hari selama sebulan, pembahagian bubur lambuk ke semua 18 kampung asli di dalam pos Brooke dan sembahyang terawikh bersama penduduk.. Suatu pengalaman berharga yang tidak boleh dilupakan di mana inilah tempoh paling lama berada di dalam kg asli pada ketika itu hanya akulah insan melayu seorang sahaja di kampung ini berasimilasi dengan masyarakat asli.. Sehinggakan kemahiran bahasa asli (temiar) ku semakin mahir..Syukur Alhamdulillah,segala pujian bagi Allah , perjalanan program berjalan lancar.. Sambutan penduduk kampung sangat baik..

Syukur kepada tuhan,agar apa ilmu yang telah kuajarkan kepada mereka dapat diamalkan dalam kehidupan seharian mereka.. Aku merindui mereka pada ketika ini .. :)

p/s:Blog ini sudah lama tidak di update ,kerana masalah pada laptop ku yang sering rosak, menghintung hari saja kerana umurnya sudah tua..hampir 4 tahun.. semoga engkau dapat bertahan untuk berbakti pada tuanmu wahai laptop.. :)











salam perjuangan
al azhar

This entry was posted on 30.9.10 at Thursday, September 30, 2010 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 komen

Post a Comment