TERINGAT PULAK ZAMAN SEKOLAH DULU!!!...  

Posted by azhar mohamed in ,

MAKTABKU!!..


maktab rendah sains MARA mersing,johor


Sekarang ni dalam facebook,teman2 aku x-maktab (budak mrsm panggil sekolah mereka sebagai maktab..hehee),MRSM MERSING sibuk mencari gambar2 lama di waktu persekolahan dulu, pas tu uploadkan ke web untuk tatapan sahabat maktab lain.maklumlah dah tinggalkan maktab lebih 5 tahun..mungkin rindu kot ngan zaman persekolahan yg ketika itu, diri ini masih come lote,kurus,kecik,rambut panjang ,x matured lagi dll..heheee..

abis album gambar di selongkar balik dalam almari,pastu bersusah payah scan gambar-gambar lama..maklumlah dulu gambar dalam filem,pastu kena antar kedai untuk cuci..jadi bentuk hardcopy..berbeza ngan sekarang, yg majoriti sudah guna camera digital jer...pastu boleh tangkap beribu2 gambar dan simpan dalam komputer plak..seingat aku ada 7 album gambar masa sekolah dulu..memang ghairah gak amek gambar time tu..time tu jugak beli camera murah jer.guna duit sendiri.huhuu..tapi time beli kodak filem ngan cuci gambar tu memang mahal...

sekarang dah 3 tahun guna camera digital...gambar kat laptop ni dah berpuluh2 gigabite dah...huhuu..sekarang ngah mencari-cari camera baru jenis dslr...baru boleh jadi professional photographer ..hehee

anyway,tgoklah gambar daku semasa kat maktab dulu...agak berbeza ngan sekarang...ye kan?huhuu...



my best roomate forever A308:aku,nazmi,bob ngan apis




zuhalianz the best


ni gambar geng2 lelaki masa pergi rombongan ke melaka depan entrance zoo buaya..cari aku yg mana satu?huhuuu...



gambar2 geng budak P.A. masa nak masuk dewan peperiksaan spm untuk subjek p.akaun..geng yg mengharumkan nama maktab dengan result spm , p. akaun semua dapat A dan ranking no. 1 bg subject p. akaun seluruh Malaysia..hehee



praktikal haji kat padang sekolah,guna cadar sendiri tuk buat baju ihram..huhuu..



Sebelah kanan aku hostel lelaki and sebelah kiri blok akademi..hehee.camne,dekat kan?taw kan kalo prep buat per?hehee..

"sejarah mengajar kita,menjadi lebih dewasa!"

This entry was posted on 2.2.09 at Monday, February 02, 2009 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

12 komen

Ohhoo..gambar dengan aku takde. Merajuklah camni. Huh. ;p

February 3, 2009 at 8:28 PM
Anonymous  

huhu...

February 3, 2009 at 9:00 PM

nanti aku upload gmbar ko yek irfan...skarang wireless uia menjd lmbab.tu yg leceh nak upload tu...huhuu

February 4, 2009 at 12:12 PM
Anonymous  

gambar irah?
upload gak a...

hehehhe...=p

February 4, 2009 at 4:35 PM
Anonymous  

huu, teringat kepada maktabku jua..

February 4, 2009 at 5:10 PM

raihan sekolah mrsm gak ke?kat mana?

February 4, 2009 at 6:59 PM

to raihan n irah,tgok gmbar my roomate..korang kenal kan?huhuuu.ade apis..dulu roomate aku kat maktab..x sangka boleh jumpa dia balik kat brooke aritu!!!

February 4, 2009 at 7:08 PM
Anonymous  

mantap r spike...pencapaian y cemerlang..amat sebenarnye..hahaha
rindu giler r kat sek dulu...
hafis

February 10, 2009 at 2:04 PM

thanks apis.. itulah sumbangan aku yg x seberapa kepada masyarakat..ko tu bakal doktor, akan berbakti kepada masyarakat selepas ini,jadi lebih dekatilah masyarakat yek yg memerlukan yek..aku pon salute kat dikau..

February 10, 2009 at 7:55 PM

perasan x dulu aku lagi putih berbanding sekarang ni?..huhuu..yadehhh..

February 10, 2009 at 7:56 PM
Anonymous  

lawa gila sekolah hang...huhuuu

February 17, 2009 at 9:19 AM
Anonymous  

npe dulu jaa nmpk kurus?

March 20, 2009 at 12:58 AM

Post a Comment