CUTI-CUTI MALAYSIA-edisi PULAU PINANG (1-3 MEI 2009)  

Posted by azhar mohamed in , ,

Sempena cuti hari buruh tahun ni , aku layak untuk bercuti (sebab aku dah kerja.huhu..), dan mengambil kesempatan pergi bercuti dan melancong ke Penang untuk melawat 2 orang kakak ku di sana..Sambil tu melanconglah mengelilingi bandar Pulau Pinang atau dikenali pulau mutiara ni.

Sebenarnya dah 5 tahun x ke Penang, dan aku melihat Penang sekarang sangat pesat membangun...Bandar di sini memang sangat cantik terutama george town yg masih banyak dengan bangunan2 lama zaman penjajah yang dipulihara..Tak sama seperti 5 tahun yg lalu.. Mungkin kerana dah mendapat status bandaraya warisan dunia oleh UNESCO baru2 ni,bangunan2 lama dibaik pulih, dicat semula menjadikan,jalan2 dihias menjadikan bandar ini sangat cantik.. Aku memang suka hasil2 seni yang bersejarah ni.So amazing!

Jalan2 pi naik bukit bendera kali ni,boleh melihat bandar georgetown dan pelabuhan penang dari puncak bukit bendera,dan nampak bendang sawah di bahagian semenanjung yg sayup2 je pemandangannya, sangat menarik pemandangannya!..saksikan sedikit foto yg sempat dirakam, gambar semasa menaiki bukit bendera,tempat yg famous kalo kat pulau ni ..

stesen bukit bendera

keretapi
tengok kejap x de,

pastu ada dah..huhuh..

permandangan dari puncak,nampak bandar georgetown

aku ngan kakakku,sama kan muka?huhuh..bergaya bersama haiwan peliharaan??

Dan bawah ni adalah kucing yg dibela akak aku yg comel lote dan debab..namanya tom ngan didi..Sangat comel kan,siap ada baju lagi..huhu..

tom

didi
Akan datang akan ceritakan Cuti2 Malaysia edisi pulau tioman pula,wassalam..

This entry was posted on 3.5.09 at Sunday, May 03, 2009 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

3 komen

yus  

comel giler kucing...cam nak cubit jer..hahaaa

May 7, 2009 at 12:01 AM

gmbr keretapi xde ngan ade tu nmpk sgt nipu. laen2. xjadik la jaa.. huhu..

muke kakak anda agak familiar. cikgukah dia? mcm pernah tgk...

May 7, 2009 at 3:08 PM

per yg x jd tue?.huhu.gmbar real lah tu..

kenal ke akak jaa?haha..cikgu masak memasak adalah...

salah orng kot...

May 8, 2009 at 12:10 AM

Post a Comment