JAMBOREE REDAH 4X4 1MALAYSIA DI LEMBAH KIOL,LATA MERAUNG JERANTUT PAHANG (25-27 DIS 2009)  

Posted by azhar mohamed in , ,

LEMBAH KIUL,LATA MERAUNG,JERANTUT PAHANG-25-27/12/2009



Akhirnya,program hujung minggu lepas melengkapkan pengembaraan aktivitiku sepanjang tahun 2009. Ia antara program besar yang ku sertai tahun ini.. Jambori 1 Malaysia REDAH 4X4 betul-betul sangat mengujakan dengan pelbagai aktiviti lasak seperti 4wd challenge,motorbike, paramotor dll yang diadakan di Jerantut Pahang..

Aku ceritakan secara ringkas siri pengembaraan kali ini.. Dalam lebih kurang 100 buah kenderaan pacuan 4 roda turut serta dalam jamboree ini.. Paling menarik adalah semasa konvoi beramai-ramai dari tol Gombak sampai ke Jerantut pahang.. Konvoi diawasi oleh polis trafik dari bukit Aman dengan kenderaan 'belalang'nya .Dengan jarak sepanjang lebih kurang 5 kilometer dari kenderaan pertama hingga ke akhir,konvoi kali ini memang 'masyuk'!.. Semua tol lepas dengan mudah sahaja tanpa membayar tol dan semua simpang dijaga polis trafik dan Rela sampai ke tapak jamboree..Segala kenderaan ditahan untuk memberi laluan kepada kami...Traffic memang sangat lancar .. thank u untuk abang2 polis ya..





UIA sebagai 'co-organiser' untuk program kali ini dan lebih kurang 30 orang menjadi petugas melancarkan program. Semasa pergi,semua budak UIA menaiki bas.. kecuali aku.. Aku membawa kenderaan untuk rakan media rasmi untuk program kali ini iaitu bro Faisal (kenalan aku juga) untuk tayangan di slot 'scoreboard' di TV3 pada 29/12/09.. Jadi masuk TV lah muka kami ini.. :)
Sepanjang aktiviti, ia agak santai dan seronok dengan tapak perkhemahan yang sangat luas dan panjang sepanjang 500 meter di sepanjang sungai kiol. Aku bertugas di tempat 4wd challenge (SS) di mana ada 2 stage 'light and easy' dan 'hardcore'.. Masa ini dapatlah melihat camne mereka yg professional ini mengawal kenderaan masing-masing, dengan peranan co-pilot amat membantu sekali.. Dapat jugalah aku belajar ilmu tambahan kendali 4wd dari pakar-pakar ini walaupun aku dah biasa juga bawa 4wd ke hutan.. 'Lain padang lain belalang' jadi gitu jugalah lain orang lain ilmunya.. Belajar dari pengalaman sendiri dan pengalaman orang lain amat berguna untuk kebaikan memajukan diri ini dalam bidang ini..













Dan pada hari ahad baru aku berkesempatan mandi di air terjun Lata Meraung..Memang best air terjun ini dan sangat masyuk... Insya Allah,next trip bersama REDAH 4x4 team akan diadakan pada bulan satu ini..




Gambar kenangan bersama team REDAH yang sempoi.. Tahniah kepada semua yang menjayakan acara Jamboree kali ini..Anda memang best!..



This entry was posted on 5.1.10 at Tuesday, January 05, 2010 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

7 komen

wari  

pergh,bestnya jambori ni....pergi x ajak..

January 6, 2010 at 8:55 AM
eYu_sHiKa  

nampak menarik gile aktiviti ni...serius kagum!

gamba 3 orang yang kat moto tu smart la...hahaha

January 22, 2010 at 4:19 PM

kami bertiga memang smart lah..huhu..lagi smart bila bergambar kat motor polis trafik tu.. :P

January 25, 2010 at 8:12 PM
adam  

memang seronok lah tgok aktiviti lasak sebegini... camner nak join yek?

February 5, 2010 at 11:29 PM
Anonymous  

ader peserta yg salah guna....dok main kayu 3 ngan budak uia ni.... tinggal anka bini tp dok bercinta kat dlm hutan...bagus2

October 7, 2010 at 4:03 PM
Anonymous  

ader sorg ahli redah ni...dok main cinta ngan budak uia.... anak bini tinggal kat umah... dalam keseronokan ader yg teraniaya....

October 7, 2010 at 4:05 PM
Anonymous  

ader ahli redah yg dok main kayu 3 ngan budak uia ni.... kesian bini & anak2 kat umah

October 7, 2010 at 4:11 PM

Post a Comment