'PERODUA PRACTICAL TRAINING'- EPISOD AKHIR  

Posted by azhar mohamed in , ,

PERODUA MANUFACTURING SDN BHD,SG CHOH, RAWANG(22 april-8 july 2009)


Akhirnya,berakhirlah pengalaman berpraktikal di syarikat automotif Malaysia, Perodua selama 3 bulan. Pengalaman suka duka yang amat berharga buat diri ini tak akan dapat dilupakan.Terima kasih kepada my big bos 'pak Din' yang sudi mengambil diri ini sebagai trainee.Dan terima kasih kepada my supervisor 'bro Mutalib' yang sudi melayan diri ini walaupun terlalu sibuk dengan projek kereta baru Perodua.. Thanks to all staff engineer 'Quality Resident Engineering Assembly'(QREA) section especially D46T project(mpv car)- hana,Saiful bahri,Idham, Saifulizan,Syukri, kamal dan azanisyam,nasir,irme,am fazil,anuar, hisham,pok Ju serta semua orang yg terlibat secara lansung dan x lansung..Dan juga untuk semua staff Production Engineering.

Jika mpv baru ni keluar pasaran hujung tahun ini, akan ku teringat kembali kalian semua dan akan tersenyum sendirian, huhuu..Thanks, bagi peluang join projek new mpv car development ini, pengalaman sangat berharga dan bukan senang diri ini diberi penghargaan sebegini..Segala 'confidential matter' pasal mpv ini ,I will keep it secret.. So, gambar2 kat site,tak akan disiarkan ya.. Ada rezeki, aku akan kembali ke sana sebagai 'real engineer'..InsyaAllah..

Thanks PERODUA!...Akhir kata,

'tingkatkan kualiti kerja..Yosh!!...'

di dalam PE office

trainee UIA-dr kiri :Arip & pok said(QC),solehah (CMK), aku & lat(PE-QREA)

posing kat luar corporat buiding

ketika present project kepada management ,Engineer dan lecturer

dr kiri: bro talib(supervisor aku),syam(supervisor lat),Dr Raisudin( IIUM visiting lecturer), 2 org lelaki lagi (supervisor solehah)

trainees di PE: aku dr UIA (PE-QREA), Yan & Anne UTHM (PE-TA),Ain UTHM(PE-Assembly), Jijah UTHM(PE-Body) dan Jijan UITM(PE-QREW) ,Lat UIA(PE-QREA) <-tukang amek gambar

Saya menang kereta..hehe..

di sinilah aku tinggal untuk selama 3 bulan-hostelku syurgaku(bukit sentosa)

PERODUA eye bird view

Selamat Tinggal Perodua,bye2!

This entry was posted on 10.7.09 at Friday, July 10, 2009 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

11 komen

Anonymous  

semua uia trainee sama tinggi yek..haha

July 11, 2009 at 9:33 AM

congratz..
pasni smbg study lg..ahaha

July 12, 2009 at 1:17 AM

huhhu..sedih ar.aku kena stadi..ko dah kerja...encem,gaji pertama belanja aku taw.huhu

July 12, 2009 at 8:20 PM

congrat akhi...jmpe dkt UIA nnti...huhu

July 13, 2009 at 3:28 PM

kita jumpa..belajar terus belajar.. caiyok2!

July 13, 2009 at 4:50 PM

awk selalu masuk kampung orang asli ke?

July 16, 2009 at 11:11 AM

Assalamualaikum..

sy nak amik praktikal training kat produa.. boley saya tau macam mana nak contact saudara.. ini no saya..
0132769710.. harap saudara sudi membantu saya.. sangat urgent..

August 17, 2009 at 9:15 PM

tu shah_apis,kamu boleh menelefon HR perodua tuk deal pasal internship ni..

August 18, 2009 at 12:48 PM

OO. SY DAH TRY CARIK KT WEB PRODUA TP DIA BG EMAIL JE,,

August 22, 2009 at 12:59 AM
Anonymous  

salam.

okay, i just googling in random for intership at perodua rawang then here i am. find your blog. sorry for interrupting. but, i really appreciate it if you can tell me how was the environment while you are having your internship there. just curious. cos actually, i just gt an offer from Peroduaa and also other offer. so, im kinda in dilemma. so, your tought might be help. thank you.;)

March 30, 2010 at 3:15 PM

salam, saudara!
saya berminat nak pratikal di perodua nie. jadi,macam mana nak hubungi atau mohon pratikal kat sini yee..

shahir_burd@yahoo.ca

April 22, 2013 at 4:33 PM

Post a Comment